سوکت و پلاگ منکس

خانهسوکت و پلاگ منکس

سیگنال‌های الکتریکی می‌توانند محرک انفجار در محیط‌های حساس صنعتی و پالایشگاهی باشند. حضور گازهای مشتعل شونده در بسیاری از فضاهای صنعتی امری عادی است و قاعدتاً در طراحی سیستم‌های الکتریکی چنین فرایندهای صنعتی باید از ملزومات ضد انفجار استفاده کنیم. سوکت پلاگ ضد انفجار برای طراحی سیستم‌های سیار در فضاهای حساس صنعتی و پالایشگاه طراحی‌ شده است.

سوکت پلاگ ضد انفجار نوعی پریز یا همان دو شاخه ساده الکتریکی است که با استفاده از درجات کامل عایق الکتریکی طراحی ‌شده است. این سوکت‌ها مانع از نشت جریان الکتریکی به فضای خارج از سیستم الکتریکی شده و از احتمال خطر انفجار در محیط‌های خطرناک جلوگیری می‌کند. این سوکت‌ها مخصوص اتصال سیستم‌ها با جریان کشی زیاد طراحی ‌شده‌اند. تا جاییکه می‌توانند اتصال توان بالای تجهیزات قدرتمند موتوری در فرآیندهای سنگین صنعتی و پالایشگاهی را به خوبی مدیریت نمایند و از هر گونه خطر نشت جریان الکتریکی جلوگیری کنند.

برای خرید سوکت پلاگ ضد انفجار در مدل‌های گوناگون می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت اینرژی استفاده کنید. گروه اینرژی مجری مستقیم عرضه تجهیزات ابزار دقیق و سیستم‌های برق صنعتی پالایشگاهی در فضای اینترنتی است. گروه اینرژی لیست قیمت سوکت پلاگ ضد انفجار را مطابق با استانداردهای جهانی در فضایی کاملاً اقتصادی و رقابتی عرضه می‌نماید.

به روز ترین لیست قیمت اینورتر در اینرژی

ملاحظات طراحی انواع سوکت پلاگ ضد انفجار

این سوکت‌ها برای اتصال امن تجهیزات الکتریکی طراحی ‌شده‌اند. عموم تجهیزات صنعتی به شکل بخش‌های نصب ‌شده مانند طراحی تابلو برق نصب می‌شوند. قاعدتاً این تجهیزات شرایط کارکردی ثابت با نصب اصولی و ضد انفجار دارند. اما برخی تجهیزات صنعتی و حتی نیمه صنعتی شرایط کار سیار دارند. چنین تجهیزاتی مجهز به سوکت‌های استاندارد اتصال به برق هستند.

 

لحظه اتصال سوکت‌های برق بحرانی‌ترین شرایط کار تجهیزات سیار است. چرا که در این لحظه همواره خطر ایجاد جرقه وجود دارد. در عین ‌حال هر گونه نفوذ آب و یا رطوبت به داخل سوکت باعث ایجاد جرقه خواهد شد. حتی لحظه‌ی از برق کشیدن سوکت‌های تحت بار نیز باعث ایجاد جرقه می‌شود. قاعدتاً تا زمانی ‌که در فضای صنعتی و کارگاهی عادی مشغول کار هستید، چنین جرقه‌هایی چالش ‌برانگیز نیستند. اما رخداد این جرقه‌ها در فضاهای حساس مانند محیط پالایشگاه که مستعد نشت گازهای انفجاری است، کاملاً خطرناک است. سوکت پلاگ ضد انفجار به شکلی طراحی‌ شده است که از هر گونه نشت جرقه چه هنگام اتصال برق و یا جدا کردن برق تجهیزات سیار جلوگیری می‌کند.

روش ساخت انواع سوکت پلاگ ضد انفجار

این سوکت‌ها در واقع جزو اتصالات و کابل هایی هستند که برای اتصال ایمن تجهیزات الکتریکی طراحی ‌شده‌اند تا از هر گونه خطر احتمال نشت جریان الکتریکی و یا جرقه هنگام وصل و یا قطع در هنگام اتصال الکتریکی جلوگیری کنند. در عین ‌حال باید ساختارهایی مقاوم و ضد ضربه باشند تا در مواجهه با هر نوع حادثه حین کار، بدنه‌ی آنها نشکند. این ‌همه باعث شده تا در طراحی این سوکت‌ها از الزامات مهندسی شده خاصی استفاده شود.

در نمونه‌های عادی برای طراحی بدنه انواع سوکت پلاگ ضد انفجار از پلاستیک ضخیم با پوشش آلومینیومی استفاده می‌شود. پلاستیک بخش عایق الکتریکی و بدنه آلومینیومی بخش مقاوم فلزی سوکت است. اما در نمونه‌های کاملاً حرفه‌ای با ضریب ایمنی بسیار بالا از متریال GRP برای طراحی بدنه سوکت پلاگ ضد انفجار استفاده می‌کنند. GRP پوشش عایق شده با استفاده از لایه شیشه‌ای است که خطر هر گونه نشت جریان و یا عبور جرقه را عملاً از بین می‌برد.

روش ساخت انواع سوکت پلاگ ضد انفجار

قیمت سوکت پلاگ ضد انفجار بدنه آلومینیومی کمتر از نمونه‌های بدنه GRP است و کاملاً مناسب استفاده در فضاهای حساس ضد انفجاری هستند. قابلیت ضد انفجار سوکت‌های آلومینیومی با سوکت‌های بدنه GRP یکسان است. اما کاربرد سوکت‌های بدنه GRP برای حضور در مکان‌های اسیدی است.

بسیاری از فضاهای صنعتی و پالایشگاهی و… تحت تأثیر سیالات اسیدی قرار دارند. این سیالات می‌توانند باعث خوردگی بدنه تجهیزات الکتریکی شوند. لذا در درازمدت توانایی خنثی کردن هر نوع ملاحظات ایمنی را دارند. برای تقابل با این مشکل در طراحی تجهیزات الکتریکی چنین فضاهایی از بدنه‌های ضد اسید استفاده می‌شود. سوکت پلاگ ضد انفجار با بدنه GRP یا همان باکالیت مخصوص نصب در محیط‌های اسیدی مستعد حضور گازهای انفجاری طراحی‌ شده است.

در یک دسته‌بندی دیگر انواع سوکت پلاگ ضد انفجار را در مدل‌های Exd و Exde طراحی می‌کنند. این دسته‌بندی معرف مقدار حفاظت سوکت در مقابل نفوذ گازهای انفجاری می‌باشد. در عین ‌حال انواع سوکت پلاگ ضد انفجار با درجات حفاظت IP54 الی IP67 طراحی می‌شود. این اعداد معیار محافظت در مقابل نفوذ غبار و رطوبت هستند. عدد اول IPXX معرف حافظت گرد و غبار و عدد دوم IPXX معرف محافظت در مقابل نفوذ رطوبت است.

لیست قیمت سوکت پلاگ ضد انفجار

بروز ترین لیست قیمت سوکت پلاگ ضد انفجار در اینرژی

کاربرد سوکت پلاگ ضد انفجار (Explosion-proof plug socket) برای تأمین امنیت کار تجهیزات الکتریکی در فضاهای مستعد حضور گازهای انفجاری است. این سوکت‌ها برای اتصال تحت حضور ولتاژ طراحی ‌شده‌اند. از آنجا که توان تجهیزات الکتریکی فضاهای صنعتی بالا است، اتصال تحت حضور ولتاژ آنها مستعد ایجاد جرقه است. اما با نصب و استفاده اصولی از انواع سوکت پلاگ ضد انفجار به ‌طور کامل می‌توانیم خطر هر نوع انفجار در فضاهای خاص صنعتی را برطرف نماییم.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/iranmenn/domains/iranmennekes.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/iranmenn/domains/iranmennekes.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373